Wachtwoord patiënt opvragen

Als je start met de AfsprakenApp of MijnZorgApp krijgen patiënten met een afspraak in de toekomst en een 06-nummer (in het veld mobiel op de patiëntenkaart) automatisch een wachtwoord voor de app per SMS toegezonden. Ook als een patiënt wordt ingeschreven en er is een afspraak wordt die SMS verzonden.

Als je daarna het 06-nummer wijzigt of toevoegt, kun je als praktijk zelf een wachtwoord verzenden.

Dat kan op verschillende manieren:

Praktijk

Als praktijk kun je een app-wachtwoord naar de patiënt verzenden:

  • open de patientenlijst in Intramed en selecteer de patient
  • klik op het AfsprakenApp icoon om de berichteninstellingenpagina te openen
  • klik op wachtwoord verzenden
  • om toegang tot de berichteninstellingenpagina te krijgen moet je de AfsprakenApp Online Dienst installeren.

Patiënt

De patiënt kan zelf een app-wachtwoord opvragen:

  • geef of mail de baliefolder met uitleg over hoe de app te downloaden en een wachtwoord aan te vragen. De baliefolder is te vinden op https://beheer.afsprakenapp.nl
  • de patient kan ook naar de App-Store gaan en zoeken op AfsprakenApp of MijnZorgApp. In de app is een optie Geen wachtwoord ontvangen? waarmee een nieuw wachtwoord kan worden aangevraagd.