Hoe zet ik de Intramed webservice aan?

MijnZorgApp en AfsprakenApp bieden nieuwe app-diensten, die gebruikmaken van een nieuwe koppeling met Intramed, de Intramed webservice. Die nieuwe app-diensten zijn:

  • Slimme sync (testfase), waarmee de app beter wordt gesynchroniseerd
  • Afspraken verzetten via de app (gereed), waarmee de patient zelf zijn afspraak kan verzetten. Meer informatie
  • Vragenlijsten via de app (testfase), waarmee de patient ook in de app de vragenlijsten kan invullen. Meer informatie
  • WhatsApp afsprakenservice (pilot), waarmee een nieuwe cq. bestaande patient voor een nieuwe klacht een afspraak kan maken. Een patient die al in behandeling is kan zijn eerstvolgende afspraak zien en wordt verwezen naar de app om de afspraak zo nodig te verzetten. Daarmee is deze whatsapp-service een voorportaal van de app.

N.B. Zoals te zien tussen haakjes zijn de vier diensten in verschillende stadia van oplevering. De twee app-diensten in pilotfase zijn nog niet beschikbaar. De andere twee app-diensten (vragenlijsten en afspraken verzetten) zijn wel beschikbaar, waarbij voor de vragenlijsten in de app nog geen notificaties worden verzonden.

Om van de nieuwe app-diensten gebruik te maken moet u drie dingen doen:

Stap 1: Online diensten bij Intramed aanvragen

Stap 2: de Intramed webservice koppelen aan MijnZorgApp/AfsprakenApp

Stap 3: instructies voor afspraken verzetten/maken in Intramed uitvoeren


Zie verder